divendres, 31 de març del 2017

Reflexió-Pregària dijous 30 de març 2017

Avui voldria dedicar la pregària a una tema que està molt present a les notícies i que, ja sigui molt o poc, tots n’hem sentit a parlar. Els refugiats són persones com nosaltres i no mereixen ser discriminats. El que llegiré a continuació són les vivències d’un nen a la guerra.

Dia 50
Ja fa 50 dies que vam sortir de Síria, la situació ha empitjorat. Últimament el pare i la mare discuteixen molt. No entenc per què han canviat tant les coses. No entenc res, des que vam marxar de casa res no ha tornat a ser igual. Jo no sé per què ens en vam anar, allà estàvem millor. Quan li ho vaig preguntar a la mare, ella va intentar desviar el tema dient que era una cosa massa complicada per a un nen innocent com jo.

De vegades enyoro l’àvia. El pare em va explicar que ella era massa gran per  caminar tants kilòmetres i que s’estimava més quedar-se allà.

Dia 53
Avui he descobert una realitat horripilant. Quan el meu pare estava rentant-se els peus, jo he entrat a l’habitació per agafar una galleda i he vist els peus del meu pare. Els tenia inflats i sagnants. És una imatge que mai oblidaré.

No entenc per què tenia ferides als peus, ells em van dir que a Europa no sofriríem més. Per què no ens deixen hi passar?

Dia 58
Avui han arribat 70 persones més. Hi havia nenes que tenien els peus ferits i les sabates esparracades, la meva germana diu que han caminat molt i que per això tenien els peus així. També ha dit que jo tenia sort, que quasi no havia caminat gens, que el pare em portava a collibè. Crec que té aquelles ferides per culpa meva.

Dia 62
Avui han arribat moltes persones. Però aquestes eren diferents, portaven tots una samarreta verda i estaven repartint caixes a les famílies. Tots ploraven a llàgrima viva. Hi ha una nena de la meva edat que m’ha dit que el lloc on estàvem era un camp de refugiats de la guerra i que no ens deixaven entrar a Europa. No paro de preguntar-me per què. Que jo sàpiga no els hem fet res dolent que serveixi com a excusa per a negar-nos el pas. Cada dia que passa tinc més dubtes. Cada dia que passa tinc més por.

Dia 74
Ja no tinc més ganes d’escriure. Ahir vaig descobrir que la meva ciutat natal havia estat bombardejada. Cada vegada que penso en això m’adono que el meu futur és incert.

No podem deixar que coses com aquestes segueixin passant al món. Milers de nens passen penúries cada dia. Cada cop el seu futur és més incert. Cada cop tenen més dubtes, cada cop tenen més por.