divendres, 14 de maig del 2021

Reflexió-Pregària dijous 6 de maig

 L’objecte sense el qual no podria viure...

Pels volts de Sant Jordi, sentim la paraula “llibre” a tot arreu: a la televisió, als diaris, a les revistes i, fins i tot, a les xarxes socials. Per Sant Jordi, les llibreries surten al carrer, recomanant llibres i donant visibilitat a la lectura, però els llibres es venen i es poden llegir tot l’any. Us imagineu un món sense llibres?

En l’àmbit personal, la meva vida sense llibres seria molt trista perquè sentiria que em falta alguna cosa, tindria un sentiment de buit al meu cor, perquè encara que sembli una bogeria, per mi els llibres són molt importants a la vida. Quan estic malament, quan estic contenta, no importen els meus sentiments perquè quan llegeixo sempre em sento millor. Quan llegeixo és com si sortís del món, com si viatgés a un altre univers. Quan llegeixo sento que estic dintre dels llibres: en mons de fantasia, on els éssers mitològics i la màgia existeixen, on puc viure les històries que jo vulgui. També m’encanten els llibres perquè aprenc coses noves pel meu compte, cosa que si no hi hagués llibres, no podria fer.

En l’àmbit general, si els llibres no existissin, el que aprengués seria perquè la gent ho explica oralment, per tant, les escoles i tot en general canviarien bastant. Tampoc coneixeríem res del passat, perquè tots els escrits antics que tenim avui dia no existirien, bé, potser alguna cosa coneixeríem per dibuixos o objectes, però no tantes com sabem avui dia.

En conclusió, la meva vida sense llibres seria molt diferent perquè tindria un sentiment de buit al meu cor i potser no sabria tantes coses com sé ara. Potser el món seria molt diferent perquè no coneixeríem tantes coses del passat i l’aprenentatge també seria molt diferent sense els llibres.

 Paula Saco, 3r ESO B

                                         

 Amagada primavera, Txarango