LA PREGÀRIA DEL DIJOUS 18 DE GENER DE 2018
Avui els alumnes de 6è volem compartir amb tots vosaltres
l’última dinàmica que vam treballar amb l’emociona’t i que ens agradaria que
tots coneguéssiu.
La casa de la paraula(lectura).
A Mali, en un poble perdut, es troba la casa de
la paraula. Allà hi van els més vells de la tribu per negociar i arribar a
acords si hi ha algun conflicte a la població. La casa de la paraula està
aixecada amb vuit columnes de tova, no té parets i està coberta amb un sostre
de palla i branques. Així no hi ha barreres ni obstacles ni murs, i les
paraules poden fluir, volar al seu aire i dansar, entrelligant-se les unes amb
les altres.
L’alçada d’aquest casa és de poc més d’un metre
i vint centímetres. Per poder entrar-hi és necessari ajupir-se i abaixar
el cap, per recordar a qui entra que cal ser humil per comunicar-se amb els
altres.
La casa de la paraula no té mobles i els qui hi entren seuen a terra, uns davant dels altres. Com que té el sostre molt baix, quan algun dels negociadors s’esvera i s’aixeca, es dóna un cop al cap i llavors recorda que cal ser pacient, perquè l’enuig només serveix per trencar el diàleg.
La casa de la paraula no té mobles i els qui hi entren seuen a terra, uns davant dels altres. Com que té el sostre molt baix, quan algun dels negociadors s’esvera i s’aixeca, es dóna un cop al cap i llavors recorda que cal ser pacient, perquè l’enuig només serveix per trencar el diàleg.
Reflexió
Les persones quan ens relacionem podem fer servir dos
tipus de paraules:
Les paraules “fletxa” que fereixen a l’altre ,que li
fan mal i que generaen conflictes.
I les paraules “pont” que uneixen, que ens consolen que
ens permeten créixer.
Per això volem que tots nosaltres, alumnes de la Immaculada , fem servir més paraules” pont” i deixem de banda les paraules “fletxa” . D’aquesta
manera a la nostra escola hi haurà un ambient de pau, respecte i amor.
Que tingueu un “Bon dia”.